i am happy to share my vision of opera. join me on my journey through music, theatre and stage direction or just feel free to get an impression of my latest productions.

 

enjoy your visit!

"Under Westerbarkei's leadership, the opera singers were STRONGER ACTORS, ACTING WITH MUCH EXHILARATION"

WAZ

 

"Under his REMARKABLE LEADERSHIP, he creates individuals out of the chorus, extra chorus and supers which is to be praised"

Das Opernglas

 

"The resulting production by Westerbarkei indeed shows that the FUTURE OF OPERA is something to look forward to."

operaticsonline.de

"Westerbarkei blieb mit seiner ausgefeilten, detailreichen Personenführung stets dicht am Text und Verdis klug kalkulierter musikalischer Anlage, die tief in die Psyche der Agierenden hineinblicken lässt."

Das Opernglas

 

„This evening is SIMPLY EXCITING, VERSATILE AND INTENSE in terms of human development.“ 

Westdeutsche Allgemeine Zeitung

 

AKTUELL

CURRENTLY

MACBETH Verdi

Stadttheater Bremerhaven 

 

"In the CHAMBER PLAY, Westerbarkei analyzes the driving forces behind the couple's murderous behavior. The separation between reality and delusion leads to many STRONG IMPRESSIONS thanks to the superb acting soloists.

 

Under his remarkable leadership, he creates individuals out of the chorus, extra chorus and supers which is to be praised: the dark grimaces from the witches are wonderful as if they were  freshly dug out of the underworld, so to speak. 

 

The directing is also particularly effective because it suits Verdi's score and the musical text perfectly."

 Das Opernglas

I DUE FOSCARI Verdi

Opernfestspiele Heidenheim

 

"Philipp Westerbarkei zielte mit seiner Sicht der Dinge ganz konkret auf den eigentlichen Kern der Handlung, ging den politischen Implikationen auf den Grund und versuchte diese mit einer nüchternen, sehr aktuellen Interpretation, die mit zahlreichen Metaphern spielte, auf der Bühne zu visualisieren. […] Das brutale Spiel um Macht und Machtverfall arbeitete der junge Regisseur schonungslos und mit alles andere als opulenten Bildern heraus. […] Die ambitionierte Produktion benannte Wahrheiten, vor allem jene, die man nicht gern sieht, direkt und ohne Umschweife.

Westerbarkei blieb mit seiner ausgefeilten, detailreichen Personenführung stets dicht am Text und Verdis klug kalkulierter musikalischer Anlage, die tief in die Psyche der Agierenden hineinblicken lässt."

Das Opernglas

 

"In Heidenheim, director Philipp Westerbarkei and set designer Tassilo Tesche unleash a veritable crime thriller in the style of a classic film noir with a great deal of cynicism and hopelessness. They delve deeply into a seemingly superficial story and in doing so promote a large number of specifically offered points of contact for 

A MODERN WAY OF DEALING WITH IT.

   

With what Westerbarkei serves up here I due Foscari not only illuminates every angle, but also raises the story to a new level and thankfully tells it in such a way that 

THIS OPERA GIVES US SOMETHING IN THE PRESENT AND 

PUTS OUR ZEITGEIST TO THE TEST!

Heidenheimer Zeitung